Nauka przez zabawę? W tym pomoże Ci Platforma Edukacyjna Sqla.pl

Czas wakacji, to dla dzieci czas totalnego rozluźnienia i rzucenia w kąt wszystkiego, co związane jest ze szkołą. Sama jako mama "szkolniaka" widzę u niego totalną amnezję na naukę. Nie chcąc, aby moje dziecko wracając we wrześniu do szkoły miało syndrom wtórnego analfabetyzmu,   staram się go zachęcić do nauki w umiejętny sposób. Od zawsze wiadomo, że dzieci najlepiej uczą się przez zabawę. Nic w tym dziwnego, gdyż dzieci najszybciej i najwięcej zapamiętują wtedy, gdy zaciekawimy ich jakimś zagadnieniem. 

Dodatkowo żyjemy w czasach, gdzie nowe technologie zachwycają młode pokolenie. Ja sama uważam, że jeśli wykorzystuje się je w odpowiedni sposób, to jest to tylko na plus. 


Sama doświadczam na co dzień tego, że moje dziecko poznając świat wszystkimi zmysłami i mając przeróżne zabawy w ciągu dnia, chce spędzić choć 30 minut na zabawach przy laptopie, czy tablecie. Jeszcze gorzej jest, gdy za oknem pogoda nas nie rozpieszcza i gdy limit zabaw zostaje wyczerpany, sam wzrok mojej pociechy wędruje do monitora prosząc o chwilę spędzenia przy komputerze. 

Prywatnie jako nauczyciel wiem, jak technologie informacyjne weszły w życie szkoły. Korzystam w codziennej pracy również z przeróżnych możliwości multimedialnych, aby w jak najprostszy sposób przekazać dzieciom najważniejsze zagadnienia. 


Jednym z rozwiązań jakie znalazłam buszując w czeluściach Internetu jest Platforma Edukacyjna, która w jednym miejscu gromadzi w sobie szeroki wachlarz umiejętności, dzięki czemu dziecko uczy się w prosty sposób, nawet samo o tym nie wiedząc.

Jedną z godnych do polecenia jest Squla.pl



Szeroki wachlarz ćwiczeń do wykonania składający się z przeróżnych zadań, quizów, gier edukacyjnych, czy też filmów pozwala nie tylko utrwalić dzieciom znane wiadomości, ale poszerzyć też o całkiem nowe zagadnienia. Platforma przeznaczona jest dla dzieci od etapu przedszkolnego, aż do 6 klasy szkoły podstawowej. Zadania oparte na nowej podstawie programowej i odpowiednio dobrane do danej klasy, są dla mnie strzałem w dziesiątkę! Cieszy mnie również fakt, że Platforma Squla.pl zawiera również naukę języka angielskiego opartą na współpracy z Oxford University Press, czyli tym samym Wydawnictwem książki, jaką uczy się w szkole mój syn. 


I wiecie co jest jeszcze w tym niesamowitego? Jako nauczyciel sama szukałam platformy, która pozwoli mi poszerzać wiedzę swoich uczniów. Teraz już wiem, gdzie mam solidną bazę zarówno wprowadzając nowe zagadnienia, utrwalając już poznane i poszerzając wiedzę nie tylko swojemu dziecku w domu, ale również w swojej pracy zawodowej. 

A Wy jak organizujecie czas swoim dzieciom?

Pozdrawiam

Kasia

Komentarze

Prześlij komentarz